Algemene voorwaarden
Artikel 1 – Definities
Zorgaanbieder Cruijsen Ontzorgt, gevestigd te Plantsoenstraat 3H, 1441CW Purmerend, Kvk-nummer: 87494329.
Cliënt De persoon of de wettelijke vertegenwoordiger van de persoon die gebruikt maakt van de diensten van Cruijsen Ontzorgt.
Artikel 2 – Toepassingsgebied
De algemene voorwaarden zijn van toepassing op de diensten van Cruijsen Ontzorgt. De voorwaarden gaan in vanaf het moment dat u met ons een zorgovereenkomst sluit.
Artikel 3 – Wijzigingen
De algemene voorwaarden kunnen om verschillende redenen gewijzigd worden. Een wijziging vanwege wijzigende wet- en regelgeving of een verandering in het contract met de gemeente gaat per direct in. Een aanpassing door de zorgaanbieder wordt voorafgaand gemeld.
Artikel 4 – (ont) Zorgplan
In het (ont)zorgplan staan afspraken die gemaakt zijn over de invulling van de hulpverlening. Het (ont)zorgplan wordt voorafgaand aan de start van de hulpverlening gemaakt en sluit zo veel mogelijk aan bij uw wensen en behoeften. In het geval van een Wmo of Wlz indicatie wordt het (ont)zorgplan gemaakt en uitgevoerd op basis van de gegeven indicatie.
Als er meer zorg gewenst is of als u extra zorg wenst die buiten de indicatie valt, dan is het mogelijk om particuliere zorg bij te kopen.
Het (ont)zorgplan wordt tussentijds, in ieder geval elke 6 maanden, geëvalueerd om te kijken hoe we verbeteringen kunnen aanpassen. Uiteraard is het mogelijk om op elk gewenst moment feedback te geven, zowel mondeling als via het feedbackformulier op de website.
Artikel 5 – Overige afspraken
U geeft ons naar beste weten de informatie en medewerking die redelijkerwijs nodig is voor de uitvoering van de zorgovereenkomst. Wanneer er tussentijds wijzigingen voordoen, dan wordt verwacht dat u ons zo spoedig mogelijk in kennis stelt. U meldt bijvoorbeeld een besmetting of wanneer u in contact bent geraakt met (infectie) ziekten zoals MRSA, griep, HIV en dergelijke, maar ook als u medicatie (bijvoorbeeld cytostatica) gebruikt en de bijwerkingen invloed of besmettings- gevaar kunnen opleveren voor de directe omgeving.
U draagt zorg voor een veilige en ergonomische werkomgeving en u bent aanwezig als onze medewerker bij u in huis werkt.
Zonder toestemming mag u geen beeld- of geluidsopname maken van onze medewerkers. In het geval dat u beeld- of geluidsopname wenst te maken, meldt u dat vooraf bij de betreffende persoon. Dit betekent niet dat u de beeld- of geluidsopname openbaar mag maken.
Artikel 6 – Betalingsvoorwaarden Diensten vanuit de Wmo en Wlz
Ondersteuning vanuit de Wmo en de Wlz kan via zorg in natura (zin) en persoonsgebonden budget (pgb) verlopen. Als u gebruik maakt van onze diensten vanuit zin, dan ontvangt u geen factuur. De factuur wordt dan rechtstreeks naar de gemeente verzonden. Als u gebruik maakt van onze diensten vanuit pgb, dan ontvangt u wel een factuur. Een factuur van pgb stuurt u binnen 14 dagen door naar uw zorgkantoor of de gemeente.
Mogelijk bent u wel verplicht om een eigen bedrage te betalen aan het CAK. Het CAK bepaalt de hoogte van de eigen bijdrage.
Artikel 7 – Betalingsvoorwaarden Particuliere dienstverlening
Als u zelf moet betalen voor de ondersteuning, ontvangt u vóóraf van ons de prijzen. De rekening van de ondersteuning ontvangt u van ons. U heeft 14 dagen om de factuur te betalen. Als u niet binnen de eerste betalingstermijn van 14 dagen betaalt, sturen wij een betalingsherinnering. U krijgt dan wederom 14 dagen om na ontvangst van de herinnering alsnog te betalen. Betaalt u nog steeds niet? Dan brengen wij rente en buitengerechtelijke incassokosten bij u in rekening vanaf het aflopen van de eerste betalingstermijn.
Elk jaar worden de prijzen van de zorg aangepast.
Artikel 8 – Klachten en geschillen
Cruijsen Ontzorgt staat voor het bieden van kwalitatief goede hulpverlening. Toch kan het voorkomen dat u ergens ontevreden over bent. Wij vinden het belangrijk dat u uw onvrede kenbaar maakt, zodat wij de tevredenheid kunnen herstellen en hiervan kunnen leren. De klachtenregeling kunt u vinden op onze website, maar kan ook schriftelijk opgevraagd worden.
Artikel 9 – Einde van de zorgovereenkomst
De zorgovereenkomst kan beëindigd worden doordat er geen hulp (meer) nodig is, doordat de indicatie niet verlengd wordt, vanwege een verhuizing naar een andere gemeente, bij overlijden of een andere reden.