Compliment of klacht
Cruijsen Ontzorgt staat voor het bieden van kwalitatief goede hulpverlening. Toch kan het voorkomen dat je ergens ontevreden over bent. Wij vinden het belangrijk dat je jouw onvrede kenbaar maakt, zodat wij de tevredenheid kunnen herstellen en hiervan kunnen leren. Uiteraard vernemen wij het ook graag als je tevreden met ons bent door middel van een compliment!
Onvrede bespreken
Het heeft onze voorkeur dat je jouw onvrede eerst bespreekt met de hulpverlener om te kijken of je samen de onvrede op kunt heffen. Wanneer jullie er samen niet uitkomt, dan kunt je jouw klacht indienen bij de klachtenfunctionaris. Uiteraard is het ook mogelijk om jouw onvrede via het feedbackformulier bij de hulpverlener kenbaar te maken. Wij nemen zo spoedig mogelijk, maar uiterlijk binnen 5 werkdagen, contact met je op.
Klachtenfunctionaris
Cruijsen Ontzorgt heeft een onafhankelijke klachtenfunctionaris. Via ZZP Nederland zijn wij aangesloten bij Quasir. Je kunt jouw klacht bij Quasir kenbaar maken:
• Per e-mail: bemiddeling@quasir.nl t.a.v. coördinator klachtenbemiddeling
• Per post: Quasir, Klachtenfunctionaris abonnementen, Postbus 1021, 7940 KA Meppel
De klachtenfunctionaris heeft als taak om te bemiddelen om een oplossing te vinden waar iedereen tevreden over is. Komt je er niet uit of ben je niet tevreden over de oplossing? Dan kan je naar de klachten- of geschillencommissie. De klachtenfunctionaris kan je hierover informeren en kan je, indien gewenst, ondersteuning bieden bij het op schrift stellen van de klacht.
Klachtencommissie Zorg
De klacht vermeldt ten minste naam, adres- en contactgegevens, een voldoende duidelijke beschrijving van het feit of de feiten en van de gedraging of de gedragingen waarover wordt geklaagd, met vermelding van datum of data en tegen welk persoon of personen of welk orgaan van Cruijsen Ontzorgt de klacht of de klachten zich richt of richten. De klacht kan schriftelijk naar het ambtelijk secretaris van de klachtencommissie verzonden worden:
• Per e-mail: ambtelijksecretaris@quasir.nl
• Per post: Klachtencommissie Zorg, T.a.v. de ambtelijk secretaris, Postbus 1021, 7940 KA Meppel
Op de behandeling van klachten zijn het Reglement Klachtencommissie Quasir en de privacyverklaring van Quasir van toepassing.
De klachtencommissie Zorg van Quasir voert via schriftelijke hoor en wederhoor een onderzoek uit naar de oorzaak van de klacht. Indien de klachtencommissie voldoende informatie heeft, zal de klachtencommissie een uitspraak doen over de gegrondheid van de klacht. De commissie kan aanbevelingen doen aan Cruijsen Ontzorgt. De uitspraak is niet bindend.
Geschillencommissie
Cruijsen Ontzorgt heeft zich aangesloten bij erkend geschillencommissie Stichting Zorggeschil. Indienen van een geschil kan, nadat de klachtenregeling is doorlopen, bij Stichting Zorggeschil:
• Per website: https://zorggeschil.nl/melding/
• Per e-mail: ambtelijksecretaris@zorggeschil.nl
• Per post: Stichting Zorggeschil, Postbus 132, 8403 AC Oosterwolde
De geschillencommissie beoordeelt jouw klacht conform het geschillenreglement. De uitspraak van de geschillencommissie is bindend.