Werkwijze
Cruijsen Ontzorgt biedt passende zorg bij jou thuis. Passende zorg is effectief en gaat over mogelijkheden en zelfredzaamheid. Wij bieden hulpverlening waarbij de cliënt de regie heeft, maar waar samenwerken centraal staat.
Aanmelden
Het aanmelden voor hulp en ondersteuning van Cruijsen Ontzorgt kan op verschillende manieren, maar bij voorkeur ontvangen wij een nieuwe aanmelding via het aanmeldformulier. Het aanmeldformulier wordt via een beveiligde verbinding naar ons verzonden. Wij nemen na ontvangst van de aanmelding binnen 2 werkdagen contact op voor het plannen van een kennismakingsgesprek. Uiteraard is het ook mogelijk om telefonisch of per e-mail een aanmelding te doen.
Kennismakingsgesprek
Het kennismakingsgesprek wordt bij jou thuis gepland. Tijdens het gesprek wordt er een (ont)zorgplan opgesteld. In het (ont)zorgplan staan afspraken die gemaakt worden over de invulling van de hulpverlening. Hierbij staan jouw wensen en behoeften centraal en worden er afspraken gemaakt.
> Bij een Wmo of Wlz indicatie wordt het (ont)zorgplan gemaakt en uitgevoerd op basis van de gegeven indicatie.
Start zorg
De start van zorg kan vaak op korte termijn gepland worden.
> Bij een Wmo of Wlz indicatie kan er gestart worden met het leveren van zorg zodra er een geldige beschikking is afgegeven.
Evaluatie
Het (ont)zorgplan wordt tussentijds, in ieder geval elke 6 maanden, geëvalueerd om te kijken hoe we verbeteringen kunnen aanpassen. Uiteraard is het mogelijk om op elk gewenst moment feedback te geven, zowel mondeling als via het feedbackformulier.
Beëindiging
De zorg kan beëindigd worden doordat er geen hulp (meer) nodig is, doordat de indicatie niet verlengd wordt, vanwege een verhuizing naar een andere gemeente of vanwege ongepast gedrag.